טיפים למבחן מחוננים

הורים יקרים! הנה כמה טיפים עבור ילדכם, לקראת המבחן לאיתור מחוננים, שתוכלו לקרוא יחד  🙂

הכנה למבחני מחוננים | מחונן מלידה

ילדים חמודים, לקראת המבחן לאיתור מחוננים, אליו תיגשו בקרוב, ריכזנו כמה טיפים שיעזרו לכם לפתור את המבחן באופן הטוב ביותר:

  1. ראשית, קראו את השאלות ואת התשובות בעיון. זה יתרום להבנה מעמיקה ולמענה נכון על השאלות.
  2. זכרו שהמבחן הוא מבחן סגור – כלומר, מבחן אמריקאי. יש לבחור רק תשובה אחת נכונה. פעמים רבות תמצאו את עצמכם מתלבטים בין שתי תשובות, ששתיהן נראות נכונות – עליכם לסמן את התשובה הנכונה ביותר.
  3. אל תשאירו שאלה ללא מענה – גם אם אתם לא בטוחים שהבנתם את השאלה לחלוטין, כדאי לסמן תשובה אחת. זיכרו שלא מורידים ניקוד על תשובה שגויה!
  4. סימנתם והחלטתם לשנות תשובה? אין בעיה! דאגו למחוק היטב את הקודמת, על מנת שהבודק לא יחשוב שסימנתם שתי תשובות ואז השאלה לא תיבדק.
  5. יכול להיות שילדים אחרים יסיימו לפניכם. הכל בסדר ואין שום סיבה להילחץ! עבדו בקצב שלכם ובאופן יסודי. אתם לא יודעים מדוע ילדים אחרים הגישו את המבחן (ייתכן שבאמת סיימו וייתכן שהמבחן היה להם קשה והם פשוט בחרו להגיש אותו לפני שסיימו).
  6. אם אתם נתקלים בשאלה שלא כל כך ברורה לכם, סמנו אותה וחיזרו אליה בהמשך. אין טעם "להיתקע" על שאלה לא מובנת ולבזבז זמן יקר מפז.
  7. במידה ונתקלתם בשאלה שאתם לא יודעים איזו תשובה לסמן – אבל כן יודעים כיצד לענות עליה באופן מילולי – אל תעשו זאת. תשובה מילולית פשוט לא תיבדק.
  8. סיימתם? מעולה! בידקו שעניתם על כל השאלות (גם על השאלות שהשארתם לכם לסוף). הרי כמו שכבר אמרנו.. לא כדאי להשאיר שאלה ללא מענה..
  9. וטיפ אחרון חביב – זיכרו שלמבחן יש מגבלה של זמן. אין צורך להילחץ, אבל כן כדאי לתרגל בבית מבחני הכנה תחת מגבלה של זמן. באופן זה, תגיעו למבחן הכי מוכנים שרק אפשר!

בהצלחה רבה 

מקווים שנהנתם מהתוכן , אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

מקווים שנהנתם מהתוכן , אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

צוות מחונן מלידה